June 11, 2016

Salam Ramadhan

Assalamualaikum.

Dah lama saya tak menulis, ampunkan saya..hahaahaa
Rasanya belum terlambat untuk saya ucapkan selamat menyambut Ramadhan al-Mubarak, bulan yaang penuh barakah.



Sempena nak bulan puasa ni, nak share sikit, tetiba kan,,hahaha, haritu kakak saya bagi bedak sejuk, dia kata dia malas nak pakai. Orang bagi, saya ambik je, tak kisah guna ke tak. But then, saya tetiba rajin, pakai bedak sejuk tu. Pendapat saya, bedak sejuk ni elok, ni saya senaraikan kesan kat saya je ea, bukan yang saya rujuk kat sumber mana. Saya share effect yang jadi kat saya je okay..hehe

Ok, kebaikan bedak sejuk pada saya:

1. Kecilkan pori.
2. Pudarkan jeragat.
3. Lembutkan muka.
4. Muka tak kering.

Bab kecilkan pori and pudarkan jeragat tu saya suka. Kawan-kawan saya pon duk guna bedak sejuk sekarang. Saya pakai kejap je, paling lama saya pakai dalam 30 minit je. Tak payah la pakai sampai pagi esok, kesian kat orang yang pandang muka kita tiap-tiap malam kan, especially yang ada suami dan anak-anak, basuh je terus sebelum tidur tu..haahaa... Jangan risau, walaupun pakai kejap, effect dia tetap ada.

Kat bawah ni adalah bedak sejuk yang saya pakai.



Saja je nak share tips, sape tak nak cantik time raya kan..hahaa
Yang penting kena rajin. Dan biasanya, kaedah tradisional ni sangat berbaloi kalau kita ikut. 

Alright, see you guys again ^___^

Selamat berpuasa!!! 



5 comments:

PeRdU cINta said...

salam ramadhan juga daripada kak PC ya.. :)
dulu kecik2 akak rajin pakai bedak sejuk..ikut mama pakai akak pun menyebuk pakai..sekarang ni dah lama sangat tinggal..ingat nak mula semulalah..

Sally Samsaiman said...

selamat menyambut Ramadhan!

Dewi Aja said...


Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto, musik, video, film dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis

Puan Wawa said...

Salam Ramadhan Trah..")

Nurfaezah Abdullah said...

mata pun sejuk memandang muka kita kekeke

fae follow sini #1123