November 28, 2015

Taggie Tag- Tag by Sheera

Salam semua 
^___^

Tengah duk pikir nak tengok movie apa, tetiba ternampak komen kat cbox drp Sheera, beliau tag saya. Ingatkan tag pasal GA, rupa-rupanya ada tag yang lagi menarik, jeng jeng jeng....hehe
Tapi saya tak dapat nak meneruskan rangkaian taggie taggie (cutenya nama) ni, sebab saya tak tau nak tag sape, takut mengganggu,,haha... (kalo nak saya tag, sila cakap,,haha)

Thank you so much Sheera ^__^
Kalau nak tau pasal adik manis ni, boleh la klik nama beliau ea..hehe

Beliau tag pasal taggie taggie yang bloggers tag sesama bloggers then sape yang kena tag tu kena jawab soalan yang telah disenaraikan buat beliau. Hmmm... Macam berbelit pulak ayat saya..haha..
Tapi, secara ringkasnya begitulah. Maafkan ayat pening lalat saya..hahahaha

Okay, let's answer the questions!!!

1. If get a chance to be a heroin, what will you be and why?

>> Heroin ye, emmm... saya nak jadi... Nak jadi apa ya? Hahahaa.. susah sangat soalan ni, sebab saya dah sangat selesa jadi diri sendiri. haha.. Hmm... Okay, saya nak jadi macam Lucy. Tapi very yang terkawal, versi Islam dan versi yang segalanya positiflah...haha

2. Best gift in your life?

>> My parents! No doubt! hehe... and sooner or later, I'm gonna have my own family, and they will be my next best gift after my parents ^___^

3. Benda yang awak paling minat atau suka?

>> Lepak-lepak sorang-sorang, tengok movie, goyang kaki, gelak-gelak... Sangat tak bermotivasi minat saya  ni kan,,hahahaa..

4. Coklat atau Vanila?

>> Actually saya tak makan sangat benda manis. Tapi kalau orang bagi saya dua ni, saya akan pilih vanila, because I'm a sweet girl. Ceh,,,hahaha..

5. Cafe atau restaurant? Kenapa?

>> Restaurant sebab saya lagi suka makanan dekat restaurant..hehe... Cafe ni kekadang bajet2 hipster je, perut tak kenyang pon kekadang t. Eh, terkutuk pulak,,haha

6. Tips awak jaga kesihatan badan awak.

>> Tips saya, kawal pengambilan air manis dan minum air kosong, lebihkan air kosong ye. Sangat jarang minum sejuk, minum kalau terpaksa je. Lagi, pengambilan garam pon saya amik kira, no MSG okey. Bersenam yakni jogging or running. Makan sayur, saya tak makan daging sangat sebab saya akan sesak nafas kalo makan daging banyak. Hmm.. yang penting, elakkan benda yang boleh buat kita rasa tak sihat. Contohnya, pengurangan daging dalam menu saya. Maybe saya makan 3 bulan sekali kot, takpun 5 bulan,,,haha... 

7. Bila keluar rumah, style apa yang awak suka?

>> Style yang saya suka ialah simple. Kalau nak melaram tu, saya melaram time dinner kolej haritu je (tapi macam mak cik je guhper saya.haha). Sekali seumur hidup (23 tahun). Makin banyak imigrants yakni golongan bangla dan seumpanya dekat tempat yg saya nak tuju, makin hodoh penampilan saya. Tak caya, meh sini,,haha

8. Jenis sukan yang anda minat?

>> Actually saya suka hockey, tapi memandangkan hoki bukanlah sukan yang saya boleh buat seorang diri, maka saya memilih untuk berlari. Kalau nak main hoki sorang2 boleh, tapi pukul2 je la kan,,haha...

9. Blog sebagai ____ dalam hidup anda.

>> Blog sebaga diari kesayangan, tempat saya kenal ramai orang dan tempat saya memotivasikan diri sendiri dalam hidup saya. 

10. Kalau ada 1 Million dalam tangan, apa anda akan buat?

>> Bayar benda yang wajib, kemudian bagi mak ayah, lepastu tanya adik beradik sape nak kongsi then tengok kot-kot ada sape-sape yang memerlukan, then dah takde orang nak guna, baru la saya pegi enjoy saki-baki yang ada.haha

11. Negara yang paling teringin anda nak travel? 

>> Saya nak pergi......................
(Maafkan saya, saya belum pikir lagi nak pegi mana, melainkan jawapan cliche yang ramai orang guna iaitu Mekah)hehehhee... Serius saya belum pikir, kalau nak travel, nak pegi semua tempat, tapi problemnya, semua tempat tu saya tak tau tempat mana,,ahahhaaha

p/s:
Saya dah start usha keje apa yang saya nak join lepas grad nanti, doakan kejayaan saya ye,,hehe
Thank you so much!
Much love from me, Athirah Zain :*

7 comments:

Nurul Syahirah said...

eh eh, yang no.3 tu kita sama :3 hiks. terima kasih menjawab. btw sheera follow sini ^^v one more, maaf lah kalau soalan dia pelik-pelik. hihihi ^^

Mia Liana said...

good luck untuk tag...

pstttt.. terima kasih sudi join Segmen Nak URL Blog #20 dan blog ini tersenarai dalam http://www.mialiana.com/2015/11/senarai-url-blog-20.html

namy yul said...

semoga berjaya menempuh alam baru...alam kerjaya ;)

nuyui a.k.a miss YUI said...

rajin dia mnjwb..bgus2.. yui ada masa bru dpt jwb tag bagai.. kdg kesian sape yg tag nama yui..huhu

nor syazreen said...

semoga segala urusan dipermudahkan :) good luck .

Nurul Shahira said...

Rajin jawab-jawab soalan ni, hehe :)
Tapi kalau ada baki dari 1 Milion tu, pas ler kat akak sikit, muehehe

Asa Loan said...

Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, jadi Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com


Asa loan lending company are ready to loan you any amount you need to start up your personal business. we give out loan at 3% interest rate, so Kindly apply for agricultural farming loan. if you need loan contact our email:asaloantransfer@gmail.com, you can also contact this email:finance_institute2015@outlook.com