October 5, 2015

Wanita dan Skincare (Highlight: Bio-essence)

Assalamualaikum
^___^

Selamat bekerja buat yang bekerja, selamat bercuti buat yang bercuti. Jerebu kan? So ramai yang dapat cuti,,hehe

Okey, kali ni saya nak cakap pasal skincare aka penjagaan kulit. 

Wanita dan skincare berpisah tiada.haha
Yang penting, rajin dan malas. Kalau dah penat, ramai yang balik rumah je, terus tidur tanpa cuci muka dulu. No no no! Bad habit tau. Bermaharajalela pulak jerawat nanti.haha

Saya tak pro pon, masih mencuba. Ceritanya, saya baru tukar produk skincare, sekarang saya pakai product Bio Essence, 2 bulan, ke 3 bulan lepas. Tak sure. Tapi saya tukar slow2, first saya tukar cleanser, then toner, then baru cream. 

Takut jugak kalo rosak muka. hahahaha


Ni yang saya pakai, plus cleanser yang bird's nest punya jugak. Crem tu saya pakai yang snail sebab baru tukar product kan, so saya nak clearkan jerawat, blackhead, whitehead and so on dulu. Tapi yang cream snail ni bau dia not nice la. hahaha.. 

Hopefully menjadi, so far so good. My friends said, they can't say any differences before and after I use this product since my skin is already nice. eh eh.... hahaha... Thanks uolls tapi biasalah kan, perempuan mana nak puas dengan muka sendiri. Ada saja cacat cela yang kita nampak. 

Lepastu, benda-benda lain, takde pulak saya pakai. 



Ni muka di awal penggunaan. Nanti dua tiga bulan lagi boleh compare. Puas hati ke tak guna bio essence..haha
Tapi setakat ni puas ok la.
Nak make up tak reti, so, jaga muka helok-heok je la saya mampu...hahahaa

Btw, ni foundation yang saya baru guna. Before this saya pakai BB Cream yang Garnier punya. Tapi sebab bila dah penat-penat kerja, muka nampak tak ok especially area mata. 



Diamond Foundation. Boleh buat muka glowing, serius ni tau. Saiz dia kecik saja, tengoklah tu, touchpad laptop saya lagi besar. hahaa.... Harga dia RM39. 
Orang kata, alah membeli, menang memakai. hahaha... 
Kadang-kadang je tau guna prinsip tu, tak elok untuk kewangan.haha


Ha, nak senang flawless, guna je camera yang auto beautify. hahaha... 

Okeyh, ladies, don't forget to clean your face before sleeping okey. 

Bye...hehe....







11 comments:

Sally Samsaiman said...

Sally rasa muka ni macam-macam ada...hahahaha...padahal nak hilangkan parut je pun -_-

Irissha Greenalista said...

hahaha...part guna camera tu Sha suka...sebab selalu buat...plus jimat...anyway, semoga experiment berjaya...keep smiling ^_^

Etuza Etuza said...

produk manda bagus teruskan usaha promotkan pasti boleh beroleh kejayaan
Adik mohon follow bolog Etuza yang ke 309 ya

Etuza Etuza said...

Saya followa anda yang ke 1122 ya..cek list

Etuza Etuza said...

Saya followa anda yang ke 1122 ya..cek list

Nurul Faiz said...

dah lama tak pakai krim. rasa mcm nak try pulak la. hahaha

Belang Tarung said...

nak licinkan kulit jgk la wakakakka

Farra N said...

bird's nest bio essence tu mmg terbaik..suka sgt pakai dia..

Maria Firdz said...

Ramai gak guna produk ni.. Alhamdulillah la jika serasi...

Zizie Zack said...

zizie ni kalau dh malas, mmg xcuci muka dh b4 tido.. hehehehe... xkeje lg, xleh nk pakai mahal2.. mampu tgk jela..

Nora Karim said...

saya tak boleh pulak nak sesuka hati tukar produk...sebab jenis muka agak sensitif... kalau tak kena gaya, boleh jadi cam terbakar kulit muka... huhuhu