June 30, 2012

9Gag 3: Nenek oh Nenek


Ha, dah baca benda kat atas ni?

Nenek sape yg mcm ni? Nenek sy lebih kurang la, dia sgt2 concern psl perut cucu2 dia ni, kalau pegi rumah dia, ayat yg selalu dia sebut;
"Kalau nak makan, pegi la amik, kat kabinet dapur tu pun byk keropok"

Lebih kurang la ayat dia, padahal, kami dah makan. Aiyoo... memang kenyang la kalau duk rumah.

Yang menjadi persoalan saya, kenapa dia teramat amat concern pasal makan? apepun, saya syukur punya nenek lagi (^____^) Kami sayang grandparents kami :)

p/s:
boleh tambah berat badan kalau balik kampung T.T

18 comments:

eddiefadhli said...

AW!

Aida Omar said...

bila jaga makan penyakit pun tak mai.. agaknya la. hahaha.. tapi org tua memang gitu kan selalu menitik beratkan makan.. huhu

Trah Zain said...

A&W :)

wan niahix said...

org tua2 selalu gitu kan...

"keep smiling"
^_^

-Wan Niahix-

Trah Zain said...

ha'a, dorg lbh byk mkn grm kot.. :D

Trah Zain said...

btol2 :D

mama aini said...

assalam..untung ada nenek yg sgt prihatin.. :)

syazana.not.single said...

haa. lebih kurang lah nenek kita.
kalau org ckp, 'eh xmau lah,td dah makan.'
dia mst buat ayat sentap. 'xmau sudah.'
so terpaksa la makan. hehe. ;)

Trah Zain said...

wassalam.. alhamdulillah :)

Trah Zain said...

waa.. camtu lak,,hehe..mcm2 :)

Norashiqin Kamaruzaman said...

hehhe, kalau kat umah tu, mak masak je mesti makan terus...hehe, slalu jd perasmi lahh kira kehkehh..=D kalau tak habes, ckp dah knyg pastu nnt makan balik...uhuhuhu takde la mak trasa...tp time makan balik tu dukk depan mak =p

nadzirah sofia said...

aku klu duk umah kompem naik berat badan...tak payah nak balik kg pun dah naik..
klu nak diet sikit mse kat UM jela..

Trah Zain said...

baiknye anak mak sorang ni,,hehe

Trah Zain said...

betul, kat UM konpem leh diet cos kena jln kaki pagi2, adoi, mmg sihat :D

|shuhadaothman|TM said...

hehe. dorg mmg alert bab mkn ni. kan :D

9n0L4 said...

haah betu tu. punye lah bising kalau kite tak makan. ;)

Trah Zain said...

btul2.. kdng2 tu smpai terlebih alert lak :D

Trah Zain said...

siap buat muka sedih lagi,, serba slh lak lau xmkn,,hehe